Rocbinda to
dwuskładnikowy poliuretanowy system wolny od rozpuszczalnika, który
działa na zasadzie reakcji chemicznej. Jest to system przeciwpoślizgowy
o dużej przyczepności, który stosuje się na powierzchniach dróg.
System Rocbinda dostepny jest w szerokiej gamie kolorów, które można
zastosować do kruszyw. Zgodnie z wymaganiami Specyfikacji Robót
Drogowych (par.924) charakteryzuje się on dużą wytrzymałością na
rozciąganie i wydłużanie.
System Rocbinda
używany jest na drogach, a szczególnie w sąsiedztwie świateł drogowych,
na skrzyżowaniach oraz na rondach. Został on uznany z "doskonały"
przez Laboratorium do Badania Ruchu Drogowego po przetestowaniu
go na maszynie Scuffing Wheel-Tracking Test. LBRD oceniło system
Rocbinda jako "co najmniej tak dobry jak inne systemy do tej
pory testowane przez LBRD". Rezultaty testu zostały podsumowane
nastepujaco: "lepsze niż dla systemu tradycyjnego opartego
na żywicach epoksydowych, spełniających warunki paragrafu 924 Specyfikacji
Robót Drogowych".
Przeciwpoślizgowy
System Rocbinda może być również stosowany na innych konstrukcjach,
takich jak: mosty dla pieszych, pochylnie, tunele; w zabudowaniach
miejskich (związanych z rozrywką i przemysłem), w wielopoziomowych
parkingach, czyli wszędzie tam, gdzie istnieje niebezpieczeństwo
wypadku spowodowanego brakiem dobrej przyczepności do powierzchni,
zarówno w przypadku pieszych jak i pojazdów. System Rocbinda charakteryzuje
sie przyczepnością do betonu, stali, drewna, asfaltu i kamienia.
Przy użyciu dwóch warstw Rocbinda zapewnia również wodoodporność
podłoża, na które została naniesiona.
|